Μόρτες | Συνέντευξη

0
SHARE

«Θέλαμε να πειραματιστούμε με τρόπο που δεν είχε ξαναγίνει» λένε για την πρώτη τους δισκογραφική δουλειά οι «Μόρτες» και το αποτέλεσμα τους δικαιώνει, καθώς το μοναδικό πάντρεμα της μπλουζ με το ρεμπέτικο στα τραγούδια που έγραψαν ή και διασκεύασαν έχει αποσπάσει θετικές κριτικές, από τις πρώτες εβδομάδες που κυκλοφόρησε το άλμπουμ.
Οι ιδρυτής του συγκροτήματος Άγης Νικολακόπουλος μιλά στο Musicpress.gr για το πώς γνωρίστηκαν οι Μόρτες, πώς εμπνεύστηκαν την «Εκδίκηση της Ροκιάς» και κυρίως τι μας ετοιμάζουν.

1. Πως προέκυψαν οι «Μόρτες»; Πότε γνωρίστηκαν και πως κατέληξαν σε αυτό το όνομα;

Οι «Μόρτες» είναι μια δική μου ιδέα , ένα προσωπικό πείραμα ή τουλάχιστον έτσι ξεκίνησε. Άρχισα γράφοντας πρώτα ένα τραγούδι, το «Όλα για σένα», ένα αργό αφαιρετικό μπλουζ στο οποίο ο στίχος βγήκε με άρωμα ρεμπέτικο. Είχα και προηγούμενα ακούσματα από προσπάθειες παντρέματος ροκ και ξένης μουσικής και κάπως έτσι ξεκίνησα να φαντάζομαι τους «Μόρτες». Το όνομα, μου ήρθε σκεπτόμενος πόσο δυνατοί άνθρωποι ήταν και οι bluesmen και οι ρεμπέτες, πόσο ανθεκτικοί στις κακουχίες και τις δοκιμασίες της ζωής. Και παρόλα αυτά πόση ανθρωπιά έβγαζαν στα τραγούδια τους, αγάπη, ελπίδα, πόνο, χαρά, και πως για μένα ήταν τελικά άνθρωποι που επιβίωσαν όπως μπορούσαν κρατώντας το κεφάλι τους ψηλά, όπως οι Μόρτες την εποχή τους, όπως και εμείς λίγο πολύ σήμερα.

2. Ο κόσμος σας γνώρισε από τα “Μπλουζ του Καραγκιόζη” ένα τραγούδι ξεχωριστό τόσο ως προς τον τίτλο όσο και ως σύνθεση καθώς παντρεύει διαφορετικά ήδη μουσικής. Πως πρόεκυψε αυτή η δημιουργία;

Τη μουσική για τα “Μπλουζ του Καραγκιόζη” την είχα γράψει παλαιότερα για άλλο τραγούδι που δεν τελείωσε ποτέ. Τους στίχους τους έγραψα όταν έμαθα για το θάνατο του Νίκου Παπάζογλου, ενός μουσικού που για μένα και για τη γενιά μου ήταν σχεδόν σύμβολο. Στεναχωρήθηκα πολύ τότε, ήταν κάτι σαν τέλος εποχής, που λένε, μέσα στο μυαλό μου. Αυτός ο πόνος βγήκε στο στίχο και μετά πειραματίστηκα με το ρυθμό, πρόσθεσα τη μελωδία του μπουζουκιού και κάπως έτσι βγήκαν τα “Μπλουζ του Καραγκιόζη”.

3. Ας έρθουμε στην Εκδίκηση της Ροκιάς. Είναι η ολοκαίνουρια δουλειά σας. Μιλήστε μας λίγο για τα όσα προηγήθηκαν μέχρι να φτάσει το άλμπουμ στα ράφια των δισκοπωλείων.

Κυκλοφόρησε πριν λίγες εβδομάδες και πάει πάρα πολύ καλά. Οι ηχογραφήσεις ξεκίνησαν πριν από δυόμιση χρόνια. Τότε είχα ήδη γράψει τα δυο πρώτα τραγούδια και είχα ηχογραφήσει τα προσχέδια. Εκείνη την εποχή ο Αχιλλέας Διαμαντής, παλιός φίλος και συνεργάτης από την εποχή των «Alter Ego» και των «Εν Ψυχρώ» , εξαιρετικός μουσικός και κιθαρίστας, είχε ανοίξει το δικό του στούντιο. Άκουσε τα προσχέδια που είχα ετοιμάσει, του έκαναν εντύπωση και ξεκινήσαμε τις ηχογραφήσεις. Ενορχηστρώνοντας σιγά σιγά τα τραγούδια, φωνάζαμε φίλους μουσικούς για να παίξουν, τους άρεσε το project και έβαλε ο καθένας το λιθαράκι του. Μαζεύτηκαν έτσι καμιά δεκαπενταριά εξαιρετικοί μουσικοί, τους οποίους αναφέρω αλφαβητικά: Σταύρος Αγγελάκης στο μπάντζο, Γιάννης Αρβανιτάκης στο τρομπόνι, Χρήστος Γκράβας στο μπάσο, Σταμάτης Δεληγιάννης στο cigarbox guitar, Αχιλλέας Διαμαντής στην κιθάρα, Πέγκυ Ζάρρου στα φωνητικά, Τάκης Ήντας στα τύμπανα, Χριστίνα Ιωάννου στα φωνητικά, Σίμος Κοκκαβέσης στις κιθάρες, Αλέξης Κώστας στα percussions, Σωτήρης Μαργώνης στο βιολί, Κώστας Μήτσιος στο μπουζούκι και τον μπαγλαμά, η Μαρκέλα Παναγιώτου στα φωνητικά, ο Ρόλι Μπλατ στη φυσαρμόνικα, η Ευτυχία Ραπτοπούλου στα vocals και η Αγγελική Τουμπανάκη, που τραγουδά μαζί μου στο τραγούδι «Μόρτες» Το αποτέλεσμα μας άρεσε και όταν το παρουσιάσαμε υπήρξε μεγάλο ενδιαφέρον από τις δισκογραφικές. Ωστόσο η προσωπική σχέση που δημιουργήθηκε από την πρώτη μας συνάντηση με τον Μίλτο Καρατζά με έπεισε να συνεργαστούμε και κυκλοφόρησε το άλμπουμ από τη Final Touch. Ο Μίλτος είναι ο πιο φανατικός μας θαυμαστής και υποστηρικτής.

4. Πως επιλέξατε να διασκευάσετε τα τρία συγκεκριμένα τραγούδια που περιλαμβάνονται στο άλμπουμ;

Ο Βαμβακάρης και ο Ζαμπέτας είναι δυο από τις σημαντικότερες μορφές του ρεμπέτικου και του λαϊκού τραγουδιού και πολύ αγαπητοί στον κόσμο. Τόσο το «Μικρός Αρραβωνιάστηκα» όσο και οι «Θαλασσινοί» είναι πασίγνωστα τραγούδια. Εμείς θέλαμε να πειραματιστούμε με τρόπο που δεν είχε ξαναγίνει. Για να το κάνεις αυτό, χρειάζεσαι μια σταθερή βάση μουσικά, επιτυχημένα μοτίβα και μελωδίες που ήδη σιγοτραγουδά ο κόσμος. Όσο για τον «Απόκληρο» του Βαγγέλη Γερμανού, ήταν μια καθαρά επιλογή δική μου από ένα δίσκο που στις αρχές της δεκαετίας του ΄80 είχε κάνει μεγάλη επιτυχία, τα «Μπαράκια», κατά κάποιο τρόπο ένας φόρος τιμής, να το πούμε έτσι, σε ένα τραγούδι που μου έκανε εντύπωση από μικρός, μιας που συνδύαζε το ρεμπέτικο στίχο με μπλουζ μουσική, κάτι που κάνω με τους Μόρτες σήμερα τρεις δεκαετίες μετά.

5. Ποια είναι τα επόμενα σας βήματα;

Τα επόμενα βήματα είναι οι ζωντανές εμφανίσεις και τα γυρίσματα των βιντεοκλίπ που ξεκινούν σύντομα. Είναι πολύ σημαντικό για εμάς να έρθουμε σε επαφή με τον κόσμο και να παίξουμε τη μουσική μας ζωντανά . Το επόμενο μας live είναι την Παρασκευή 8 Απριλίου στο Hollywood Stage όπου θα γίνουν και τα γυρίσματα του βιντεοκλίπ. Αμέσως μετά σχεδιάζουμε περιοδεία σε πόλεις της Ελλάδας.

I ekdikisi tis rokias